Djurs rally blev ikke nogen succes for den røde Volvo. Sæson 2020 havde fået en skæv start med afbud til første afdeling, men så var Tage Gejl frisk og sprang ind og overtog codriver posten til de sidste løb.

Det forgående rally var det blevet til en klasse sejr og derfor skulle der "bare" gennemføres for at et mesterskab var i hus. Så planen til Djursland var klar. Vi skulle i mål .

Så op til løbet var alt gennemgået og Volvo´n var umiddelbart i topform.

Løbsledelsen havde formået at stille et perfekt løb på benene på trods af alle myndighedernes krav og betingelser, og stor respekt for den indsats herfra. Det kan vi alle være glade for at disse gæve mennesker magtede den store opgave.

Lørdag gik det afsted, og startede med at sidde fast i parc ferme - så er man jo ligesom i gang.

Prøve 1 kendte jeg lidt fra 2018, som er hurtig delvis rundbane med en masse sving og hop, så den fik noget gas og vi kørte en fin tid og førte Krb klasserne.

Prøve 2 var en lang grusprøve. Meget høj fun faktor, men også 4- 5 gears fart igennem skoven, så tungen lige i munden - ikke hurtigst her - men ok fart.

Prøve 3 - en lang meget hurtig asfalt prøve. Der gik lidt i kludder for os derinde, og vi fik nogle stryg i af nogle af de andre.

Tilbage til pause. Kontrol af dytbilen og lidt ændring af det nymonterede luftfilter - fordi Volvo kunne ikke lide mit grusbeskyttelse så den hostede lidt på de lange stræk. Fik en bid brød og noget drikkelse - fuel på bilen - og vi var afsted igen

Prøve 4 - gik godt -vi oplevede det selv som bedre flow og mere stabilt kørt, men ikke hurtigere end første gang, så der var bestemt plads til forbedringer – eller en tungere speederfod .

Prøve 5 - grusprøven. Afsted det gik, min optimisme betød at nu skulle den have en skalle - og den første del af prøven gik perfekt, men så kommer der en hurtig svingkombination med flere 4 og 5 sving lige efter hinanden, men fejlvurdere en skarp højre, så bremser hårdt med plan om at smide den sidelæns igennem svinget og redde det. Desværre ligger der en stor sten i græsset - som vi rammer med forhjulet, og så er alt derude afmonteret og Volven tager styringen over - eller retter manglende styring. Vi får den baxet ind på en sidevej. og rallyet er forbi.

Lidt senere får vi selskab af en Opel der laver samme fejl - som senere blev en stor fordel da en 3 hjulet volvo skulle trækkes op bag i lastbilen, men vi så set lidt motorløb i stedet.

En stor tak til Jesper og Anette for at de ville komme ned og hjælpe os på dagen.

Vi to gamle racer tosser havde trods alt en god og hektisk racer weekend i den røde vildsomme Volvo og en fredag aften i godt selskab på servicepladsen.

Vi må håbe at der bliver forandringer i verden, så næste kan byde på noget mere motorløb for os alle uanset hvilken brum sport vi dyrker.

Hit Counter