EN LÆNGE VENTET SÆSON START

Post

, Michael Ladefoged fra Ladefoged Motorsport har ligesom alle andre rally kørere ventet på denne dag, DM1/ADAC Cimbern Rallye lørdag den 5. september, teamets Ford Fiesta ST180 har længe været klar, og nu oprindende dagen.

Michael Ladefoged

,”nøøøj jeg glædede mig, og en mellemting imellem spænding og forventnings glæde krillede i maven, det var været en lang pause, men Covid19 har jo spændt ben for mangt og meget, men det har været ens for mange.

Bilen er gennemgået fra ende til anden, og den har været lidt på slankekur, ligesom undervognen er ændret i set-up, forhåbentlig til det bedre, men det kan kun tiderne vise/bevise”.

NY CODRIVER

, med god rutine er landet i det varme højre sæde i Fiesta’n, Jacob Truelsen, og det virkede bare, hans erfaring og ro smittede også af, når der er ro på kontoret i højre side af bilen, så kan førstekøreren koncentrerer sig om det han skal kunne.

READY

, fra prøve 1, der var tre forskellige prøver i løbet som hver skulle køres to gange, to rundbaner og en gennemgående, Prøve 3 og 6 var en rundbane på knap 27 kilometer, en rigtig herre prøve.

 _____ De to ny sammensatte skulle lige finde melodien fra første prøve, selvom de begge kan hver deres håndværk inde i bilen, så skal timing og tiltro lige koordineres.

PRØVE mæssigt gik det rigtigt godt, et sted sad noterne ikke i skabet, det kostede en udbremsning i en V2, og på Prøve 6 indhentede teamet en tysker, og der gik noget tid inden han opdagede den hurtige Fiesta i bakspejlet. Følelsen af forbedring fra første til anden gennemkørsel af prøverne var der, og det er et vigtigt parameter i at udvikle samspillet, det tegner godt for det ny sammensatte mandskab. 

STOR tilfredshed med resultatet, fjerde bedste dansker i klassen og nummer 58 generelt ud af 112 startende biler. Både Michael og Jacob er overbeviste om at til den kommende DM (Sydhavsrally lørdag 19. sep.) altså lige om hjørnet, der ville teamet kunne komme tættere på de andre danskere, og måske endda nærme sig ’bordkanten’ på enkle prøver, ambitionerne er der og efter DM1 er troen der også.

MEN vigtigst af alt, rally sæsonen er igang, og Michael nyder at sidde bag ruskindsrattet i hans Ford Fiesta ST180.

Hit Counter