Bjerregaard / Svec stadig på 1. pladsen 
i 23’ Rallye Monte Carlo Histoique, 
med Hindsgaul / Pagh på 2. pladsen.

Presseteamet
Viggo Johansen, rallypics.dk

Endnu en hård dag i bjergene øst for Valence i Sydfrankrig blev i dag kørt med fire specialprøver. Ved god og stabil kørsel, kunne Henrik Bjerregaard og Mirek Svec se tilbage på en lang dag, hvor det lykkedes at forsvare deres 1. plads fra i går.


Henrik Bjerregaard og Mirek Svec holder klar til start på dagens første specialprøve

Også gårsdagens 2. plads blev med, køligt overblik og effektiv kørsel, forsvaret af Lars Hindsgaul og Arne Pagh. Hindsgaul og Pagh kørte sig endda tættere på 1. pladsen, så der ved dagens afslutning blot er 30 point op til Bjerregaard og Svec.


Lars Hindsgaul og Arne Pagh fanget lige efter starten på mandagens første specialstrækning

Også Kim Kjærsgaard Frandsen og Jan Østergaard-Nielsen, havde en god dag på bjergvejen. De avancerede fra en plads som nr. 56 i går, til en placering som nr. 37. Kim Kjærsgaard er debutant i Rallye Monte Carlo Historique, men har den erfarne Jan Østergaard-Nielsen i 2. kørersædet. De har hurtigt fået opbygget et godt samarbejde, som ser ud til at give et godt resultat, allerede i deres første fælles Rallye Monte Carlo Historique.


På en lun februar dag, måtte Kim Frandsen og Jan Østergaard-Nielsen nøjes med sne op
 på bjergtoppene i horisonten

Brødrene Poul og Carl Hellmers har atter haft en dag med fremragende kørsel. De er avanceret en enkelt plads fra nr. 71 i går, til en placering som nr. 70. Det er brødrene Hellmers tredje Rally Monte Carlo Historique. Deres mål for deltagelse er at komme imellem de 100 bedste deltagere.


Poul og Carl Hellmers i den røde Alfa Romeo Guilia nyder solens stråler på specialprøve 9

Michael Kristiansen og Michael Andersen slutter ligeledes med en forbedring af deres generelle placering. De rykker frem i rækkerne fra en placering som nr. 217 til plads som nr. 209. Kristensen og Andersen er debutanter i årets udgave af Rally Monte Carlo Historique. Deres vigtigste mål med deltagelsen er at gennemføre, og så ellers suge til sig af de udfordringer som dagene giver. At gennemføre, og ikke mindst at vinde et sådant løb, kræver en enorm indsats, blandet med lidt held.


Michael Kristiansen og Michael Andersen på vej ud på de stejle bjergveje i Drome

Hillerød køreren Per Vilslev, med Virum vennen Erik Andersen i højre sædet har indtil nu været ramt af forskellige udfordringer, hvor ikke alt er faldet ud til deres fordel. De er dog avanceret nogle placeringer i løbet af tirsdagen. Ved starten på dagens hårde etape, lå placeret som nr. 227, og er i løbet af dagen avanceret lidt, til en plads som nummer 212.


Per Vilslev og Erik Andersen kørte sig frem i klassementet på mandagens etaper

At det er et vanskeligt rally at køre, bevidnes bedst ved at tage eksemplet på specialprøve 9, hvor de bedst placerede ti mandskaber kommer igennem uden strafpoint. Det fortæller lidt om hvor skrappe alle deltagerne er til denne motorsports disciplin.

I morgen køres der tre vanskelige bjergetaper imellem Valence og Monaco, inden deltagerne fra midt på eftermiddagen holder en kort pause. Efter pausen, sendes kørerne midt på aftenen ud på ”De lange knives nat”, som indeholder løbets to mest krævende specialprøver.  ”De lange knives nat indeholder sammenlagt 69 km specialprøver, som køres i bjergene nord for Monaco. Her kan der både være tåge, sne og is, så udfordringerne er store. Det er tidligere set, at stillingen efter turen på bjergene har ændret sig totalt, når kørerne kommer i mål sidst på natten til onsdag den 5. februar.

Hit Counter