Venning1_25%

Søndag blev der kørt rallysprint i Ejby, og de 3 mandskaber måtte knokle for det.

Læs her 1. kørernes beretning efter spændende løb.

 

Casper Venning i Renault Twingo R2:

Debut i Twingo R2 - med god fornemmelse for fremtidige løb. Startede forsigtigt ud, men som dagen skred frem kom der mere fart i bilen. Bilen er til mere, så vi skal bare have kørt en masse motorløb, så vi kan lære den at kende. Vi slutter som nr. 4 i klassen og 9 generelt. Alt i alt en godkendt dag.

 

Chris Venning i Ford Fiesta ST180:

Det var 5 ud af 5  https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/f3d/1/16/1f3c5.png?, selvom det liiige blev en tand for spændende med en knækket trækaksel i sidste heat.  Vi havde heldigvis så stor en føring, at vi kunne skubbe bilen i mål, indkassere en maks tid og stadig vinde klassen. 
Nu skal der lige et sæt nye trækaksler pål i løbet af ugen, og så står den på rallysprint i Ringkøbing på søndag.

 

John Venning i Escort RS2000

Der måtte kæmpes hårdere end forventet i Ejby i dag, da en afkørsel i første heat sendte os op i en grusbunke hvor vi sad uhjælpelig fast. Til sidst lykkedes det Karsten at få Escorten skubbet så langt ned at vi kunne komme videre, men ak, en omgang senere svigtede motoren og vi måtte liste i mål og inkassere en max tid. 
Inde til service sprang alle mand fra teamet over bilen, og 15min senere kunne den køre igen. Vi lå nu absolut sidst i både klassen og generelt, så der skulle køres stærkt. Jeg satsede og satte de absolut blødeste dæk på for at få max greb fra første meter, og det lykkedes. De næste 3 heat kørte vi klassens absolut hurtigste tider, og i mål manglede vi kun sølle 4 sek. for at vinde klassen. Vi må tage til takke med en 2. plads, ikke det vi kom for, men som dagen startede, så var det hvad det kunne blive til.