GERSAGER OG MØLLER
STARTEDE UVENTET
I 1. RUNDE AF DM-RALLY

  Dam

Marco Gersager, Rødovre/Tune, og Carina Møller, Herlev, koncentrerer sig i år om den tyske ADAC Opel Rallye Cup, men stillede overraskende til start i årets første runde af Dansk Super Rally i Horsens - og med en anden Opel Adam end den, som de kører i den tyske rallycup.

- Som hidtil er det primære mål fortsat ADAC Opel Rallye Cup, så vi bruger DM-turneringen som træningsløb efter, at en anonym sponsor har gjort det muligt for os at deltage med en anden bil end den, vi kører i den tyske løbsserie, forklarede Marco Gersager efter påskens DM-premiere Horsens Rally 2018.

KÆDEREAKTION
Da nordmanden Victor Danneborg i Citroën DS3 R5 meldte afbud på grund af en manglende gearkasse, satte hans sædvanlige co-driver, Carina Møller, sig i stedet hos sin sædvanlige kører, Marco Gersager, i træningsbilen - og så fik ellers noget at døje med.

- Det blev en hård weekend, og det kørte bestemt ikke vores vej, fastslog Marco Gersager sidenhen, og tilføjede:

- Problemerne begyndte allerede på den første af løbets otte hastighedsprøver. Vores interne samtaleanlæg gik i sort, så vi fik svært at høre hinanden, og på den tredje prøve havde vi en punktering. Det kostede os et par minutter.

PÅ SKADESTUEN
Først efter den fjerde hastighedsprøve og en servicepause begyndte det at køre bedre, omend den ene af teamets fire servicefolk måtte en tur på skadestuen for at få syet 12 sting i to fingre, der blev klemt under justering af rallybilens sporing som følge af punkteringen og et bøjet spindelhus.

- Vi fik lånt et andet samtaleanlæg, men det hjalp ikke. Det var lettere at høre, hvad der foregik udenfor bilen, end at høre Carina læse vores noter.

For Gersager og Møller sluttede påskens DM-runde med en 8. plads i klassen, så med det in mente var på sin vis godt, at det kun var et træningsløb. 

Marco Gersager og Carina Møller brugte DM-premieren og træningsbilen til at optimere deres samarbejde med henblik på den tyske ADAC Opel Rallye Cup.
Et defekt samtaleanlæg, en punktering og en kvæstet servicemand gav Gersager og Møller et handicap i Horsens, så godt det ”kun“ var et træningsløb.

FLERE TRÆNINGSLØB
Senere på måneden er de på ny i aktion med træningsbilen, som er en pendant til deres Cup-bil, men med en semi-R2 motor med mere træk end i Cup-bilen, der er underlagt faste regler for bilernes tekniske standard. De starter dels i det årlige rallysprint i Kongensbro og dels det skånske Hässleholm Grand Prix ”Lille Mats“ den 29. april. 

Først i slutningen af maj, skal de køre en ny runde i ADAC-turneringen.

(Foto: MD/autoMOTIV - specialpress@gmail.com)