Twente Rally 2021 NRK finale
I weekenden d. 31/10 Deltog Henrik Munk Hansen sammen med Mark
Schuitert (NL) I Twente Rally i hvad der skulle være finalen i
NRK .
Med en føring på 6 point til nærmeste
konkurrent var der måske en chance for at genvinde sejren fra
2019 ?. Man Kunne fristes til at sige :"hvor svært kan det
være" (der er 20 i klassen). forklaring følger :
Egentlig skulle finalen først stå til Achterhoek Eibergen
rally om et par uger men dette løb blev aflyst for 2 uger
siden. med afrejse fra DK d. 28/10 kan det være svært at
være HELT ajourført med verdens gang , idet at KNAF det
Hollandske forbund netop d.28. havde offentliggjort at man nu
havde valgt yderligere et nyt løb til NRK finale d.28/11
.Kalenderen var uændret på KNAF siden kun under
"Niews" fremgik ændringen og naturligvis kun på
Hollandsk.
Knap nok var løbet startet -iøvrigt i mildt tørvejr på dagen
,efter dagevis med regn før video`s florerede med spektakulære
afkørsler i det krævende føre .Således blev prøve 1 en
"slalom" for holdet blandt havarerede biler ,gule flag
opkørt mudder m.m. Dette blev kun opvarmning til dagens mange
udfordringer. Prøve 2 blev således neutraliseret som følge af
en voldsom afkørsel hvor vi er første deltager på ulykkes
stedet . En meget stresset official havde ingen problemer med at
"vifte" med flaget men kunne derimod knap nok betjene
sin telefon for at tilkalde hjælp, til en fører med rygsmerter
og en meget stresset og fastklemt 2.kører i en rygende/dampende
Mitsubishi der havde skovet træer inden den endte i grøften .
HER havde det været rigtig fint
med en fungerende "rallysafe" men vores valgte at gå
kold !. således gik yderligere et minut inden næste deltager
ankom og "rallysafe" kunne gøre gavn.
Videre til prøve 3 som også
blev neutraliseret .Løbet bestod af 4 prøver 3 gange og
efter regroup ,service ,en frisk "rallysafe" enhed og
antenne lykkedes det nu så småt at køre lidt motorløb
bortset fra at vi på 3 prøver "indhenter" diverse
langsomkørende havarier .
Prøve 10 Kunne vi have kørt i
dagslys MEN heller ikke dette løb skulle være årets første
hvor en forulykket Opel Adam IKKE skulle forsinke en prøve
.Således måtte denne prøve nu køres efter solnedgang.
Prøve 11 skulle så være prøven hvor sikringen til
ekstralygterne smeltede ! SÅ kommer den efterfølgende deltager
pludselig meget hurtigt - heldigvis for så kunne vi da
"jage" hans baglygter og dermed begrænse hvad der
efterhånden lignede den fuldendte fiasko .
Med en frisk sikring MÅTTE vi
kunne redde os en lille "succes"oplevelse på prøve
12 MEN så blev det lige regnvejr.
Ved mål bliver vi 7er i klassen/38
gen. og konkurrenten i mesterskabet 5er .Hvad udfaldet i
mesterskabet kunne blive krævede en fintælling af KNAF og sådan
noget kan tage tid . Første "melding"fra uofficiel
kilde tikkede ind på SMS på vej hjem - konkurrenten bliver sat
med 2 point føring i behold for nu .Sidenhen har KNAF regnet Færdig
og en 3de konkurrent har i kraft af "powerstage" point
sneget sig foran med 1 point .Det er nu offentliggjort at
udover at der med godt en måneds varsel er blevet et ekstra løb
fremover vil blive offentliggjort point på KNAF facebooksiden.
Nu
Vil den nærmeste fremtid i skyggen af en igen tiltagende
coronasituation vise hvem der trækker det længste strå
og forhåbentlig uden yderligere "force majeure`s".
|