TEAM HYLLINGE
RACING VAR I RACE MODE
, og mens det hele gik i højeste
gear, fuld pedal i sjette gear på omdrejnings begrænseren, et
hurtigt vådt vejforløb hvor Hankook regnvejrs dækkene bed hårdt
i asfalten, så under en kilometer fra målstregen på lørdagens
første hastighedsprøve til DM5/Au2parts Sydhavs rally, så
pludselig ’blaffede’ gearstangen til den sekventielle Drenth
gearkasse, GAME OVER, højre stikaksel ind i bagtøjet var knækket,
inderst inde, NEJ !!!!

TEAM HYLLINGE RACING var
velforberedte som altid, og John Frederiksen var sulten efter at få
nogle kilometer på ryggraden, det er efterhånden længe siden at
det er sket i DM regi.
John
Fredriksen/Herlufmagle og Thomas Holm Hansen/Hyllinge var klar til
attack på de fire forskellige hastighedsprøver, som hver skulle
køres to gange, prøver som passede både bil og mandskabet i
kabinen.
JOHN
,”På den første prøve
gik bare så godt, der var bid i Hankook regnvejrs dækkene på
den kolde våde asfalt, og når der er bid, så tror man lidt mere
på det, når BMW’en går i omdrejnings begrænseren i sjette
gear med 200 km/t, den fornemmelse skal opleves, den KAN ikke
beskrives”.
”Det så var slut, næsten
inden at det begyndte, den fornemmelse kan jeg så godt undvære i
det næste lange stykke tid, GODT TRÆLS, hedder det vist på
jysk, så er det altså svært at være happy face”.

Bilen er i topform, men
mekaniske defekter kan man ikke forudsige, der er intet
’gammelt’ jern i den bil, alting er i orden og serviceret med
intervaller, så derfor er det også ekstra træls når sådan
noget sker, BUT THATS RACING!
Nu bliver bagtøjet lige gået
ekstra godt igennem, og på med en ny aksel, så er teamet klar
til Yokohama Mesterskabet søndag den 12. september på Avedøre
Holme, så John kan få nogle flere kilometer bag ruskindsrattet
og teamets kan få en succes oplevelse. Det er dem som giver
lysten og giver den fede adrenalin ’rus’, op på hesten igen,
det nytter ikke at surmule, rallysporten er både op og nedture,
men nedturene må gerne stoppe nu for Team Hyllinge Racing!
/Allan POST
|