Suzuki Motorsport.png  

Forskellige udfordringer for Suzuki-duo

Lørdag deltager Suzuki Motorsport i Sydjysk Rally – den fjerde afdeling i kampen om årets Danmarksmesterskab. Base bliver Korskro Motorcenter – også kendt som Korskrobanen – og det er netop rallycrossbanen, som er en del af det store motorsportskompleks, der bl.a. indgår som hastighedsprøve i det kommende rally, som også omfatter en række hastighedsprøver nordøst og sydøst for banen.

Sydjysk Rally kommer til at give helt nye udfordringer for Suzuki Motorsports to mandskaber.

”Det bliver helt nyt for mig,” siger Jacob Madsen (Ruds Vedby). ”Da løbet blev kørt i 2019, var vi stadig i fuld gang med at færdiggøre min nuværende rallybil. For mig bliver det en helt ny landsdel, som jeg skal køre rally i.”

Erfaring med løbet har Kenneth Madsen/Mette Felthaus (Ruds Vedby/Horsens) til gengæld.

”Vi kørte løbet i 2019, hvor vi vandt vores klasse, blev bedste mandskab i en tohjulstrækker, femtebedste danske hold og scorede en generel sjetteplads,” husker Kenneth Madsen. ”I år kører Mette og jeg i en firhjulstrækker, og jeg tror, at den vil passe godt til hastighedsprøverne, men konkurrencen er altså blevet meget større i de to år, der siden er gået. Jeg tror, at det bliver et meget tæt rally.”

Mindre end tre sekunder adskilte Kenneth Madsen/Mette Felthaus fra sejren i generalklassementet i årets anden DM-afdeling. De kæmpede også med om sejren i tredje DM-afdeling – Glad Rally Kalundborg – indtil en lille fejl førte til nærkontakt mellem deres gule og blå Suzuki Swift Rally+ og et stengærde.

”Jeg kører ikke mere forsigtig denne gang. Jeg kører, som jeg plejer,” slår Kenneth Madsen fast. ”Hvis du er alt for forsigtig, ender du nede i rækkerne. Man kan også kvaje sig, hvis man er for forsigtig. Det kræver bare et splitsekund. Men Mette og jeg vil gøre vores bedste.”

Mens Kenneth Madsen/Mette Felthaus har tidligere erfaring med løbet, bliver det lige på og hårdt for Jacob Madsen.

”Jeg har ikke kørt i området før, og det eneste indtryk, jeg har af hastighedsprøverne, er de videoer, vi som deltagere har set inden løbet,” siger Jacob Madsen. ”Det ser ud til at være nogle meget hurtige hastighedsprøver, så jeg tror, at vi kommer til at få det svært.”

”I årets tre første løb er jeg sluttet som bedste kører i en tohjulstrukket bil, og det vil jeg selvfølgelig også gerne være denne gang, men det bliver nok svært med de prøver, som venter. Selvfølgelig går man efter et godt resultat, men det skal også være realistisk. Det gælder om at hænge på, og hvis der sker noget i feltet, kan man rykke frem.”

Jacob Madsen har normalt Line Nedergaard (Fårvang) ved sin side i sin Suzuki Swift Sport, men ikke denne gang.

”Line er desværre forhindret, så jeg har i stedet allieret mig med Morten Andreasen,” siger Jacob Madsen. ”Han har før været stand-in for mig i rallybilen, og jeg føler mig helt tryg ved at ham til at læse noterne, når Line ikke kan være med.”

Suzuki Motorsport
Teamchef Anders Lysen 

 

Hit Counter