GLAD Rally Kalundborg 2021

Fredag den 4. juni holdt fiestaen endnu en gang klar på traileren. Alt var pakket og klar, og selv Nicolais køredragt havde besluttet sig for at deltage på turen, så vi var så klar som vi nu kunne blive, inden turen gik mod øst - mod Sjælland - nærmere bestemt Kalundborg og lørdagens DM3.

2 broer og en del tid senere landede vi på servicepladsen, hvor vi fik gjort klar til hvad lørdagen måtte bringe. Hernæst gik turen til en campingplads, hvor vi mødtes med ALF Motorsport, og nød en omgang fantastisk aftensmad, som Julie havde kreeret.

Lørdag morgen klokken 7.01, holdt vi klar til notekørsel, hvilken gik helt som planlagt, dog blev vi en smule pressede, da bilen skulle stille til teknisk kontrol klokken 9.58, hvilket medførte at vi måtte nøjes med en enkel gennemkørsel af prøve 1.

Klokken 12.55, blev det endelig vores tur til at krydse startrampen. Forud for dette havde der været mange overvejelser omkring dæk, grundet de mange forskellige underlag på prøverne. Vi endte ud med at starte på slicks.

På vej ud på prøve 1, besluttede vi os dog for at vi vil have nogle bedre egnet dæk på til prøve 3 og 6, heldigvis var det tilladt at holde snapservice før disse prøver. Dette blev meldt tilbage til vores servicefolk, som straks begyndte at forberede dette.

Første prøve var en 17 km lang asfaltprøve, som gik okay, dog havde vi en del opbremsninger, der kom for tidligt. Under sidste omgang på rundbanen begyndte vores motorlampe at lyse ?, grundet for høj temperatur i vandet, vi kørte prøven færdig, dog med lidt nedsat fart.

Anden prøve gik lidt bedre, vi havde her, dog ikke fået lavet vores noter 100% perfekt, hvilket var med til at vi holdt lidt igen hen over de blinde toppe.

På vej mod prøve 3 var det tid til snapservice hvor Martin og Poul-Erik hurtigt fik monteret grusdæk.

Tredje prøve var en 10 km lang grusprøve i Gammelrand grusgrav. Denne prøve gennemførte vi med et godt flow, men dog stadig med lidt fejl. Samtidig indhenter vi langsomt den forankørende bil og ender derfor med at kører nærmest i blinde igennem det sidste af prøven. Men alt i alt er vi godt tilfredse med vores præstation.

Under nærstudering af vores on-board efter løbet, finder vi dog ud af at der er en fejl i vores tid, så vi kørte faktisk prøven 1 minut hurtigere, end det som blev registeret, lidt træls, men sådan er det.

Til det 20 minutter korte service, fik kørerne lidt at drikke og spise imens servicefolkene får skiftet hjul på bilen hele vejen rundt og set den efter.

Da vi kommer ud på prøve 4, gentager vi lidt mønstret fra prøve 1, dog får vi skubbet bremsepunkterne betydeligt. Vi ender dog i den ærgerlige situation, hvor vi blokerer for en modstander, som har indhentet os, på et stykke hvor det ikke er muligt for ham at overhale. Men udover dette er prøve 4 en forbedring af prøve 1.

Også på prøve 5 præsterer vi bedre end på første gennemkørsel, prøve 2. Vi får holdt mere på og formår at forbedre vores tid med 7 sekunder fra tidligere på dagen.

Inden prøve 6 skal vi endnu en gang holde snapservice. Det gik endnu engang fremragende, og det var næsten som at se et dækskifte på en formel 1 bil.

Da vi kommer til prøve 6, er prøven noget mere opkørt end tidligere. Den er blevet mere glat og der er kommet store huller på prøven, men dette ødelægger ikke vores chance for at få et godt flow i bilen, endnu engang forbedre vi vores tid, denne gang med næste 20 sekunder!

Efter endnu et service, går turen mod prøve 7, som er samme prøve, som prøve 2 og 5, dog bare omvendt. Vi har her fået lavet nogle rigtig gode noter, som gjorde det muligt at holde på hele vejen til mål. Vi får dog en noget hård landing efter et større hop. Bilen er dog okay, og slap med lidt ridser på bundpladen.

Alt i alt er vi tilfredse med vores samlede præstation, og ender med en 1. plads i klassen.

Vi ser nu frem til Sydjysk Rally 2021 d. 26. juni med Rally HQ ved Korskrobanen.

Til sidst skal der lyde en stor tak til alle officials, som brugte deres dag på at gøre det muligt for os at kører motorløb, samt skal der lyde en stor tak til Martin og Poul-Erik for den fantastiske service, før, under og efter løbet.

Ej at forglemme vores sponsorer Rallyinfo.dk og Dansk Billund, tak for at I er med til at gøre det muligt!

Foto fra Rallyfotodk samt Nils Peder Terpager

Hit Counter