Alt indhold made by Allan POST
Både tekst og billeder

ET BRAG UDEN LIGE SLUTTEDE DM3 FØR TID

, vi kan ligeså godt tage se realiteterne i øjnene, nu skal der arbejdes hjemme på værkstedet, efter Team Hyllinge Racings lidt dramatiske exit fra DM3/GLAD Rally Kalundborg.

NÅR MEKANIKKEN virkelig siger BANG, på den mest uheldige måde, så er det lidt op af bakke bagefter, for stumperne til BMW’n er ikke bare lagervare, men hvad skete der egentligt.

Notekørslen var gået fint, og løbets første hastighedsprøve var hurtige Vollerup, en lækkerbisken til teamets hurtige BMW, her kunne den virkelig stampe i jorden.

Rytmen i rallybilens kabine imellem John og hans codriver Thomas Holm Hansen var der, der var rytme og fart i både kørslen og samspillet, og PLUDSELIG går koblings pedalen i bund, og der lyder et regulært brag, hvad sket der lige der….

Noget koblings værk tænker de, men da teamet kom hjem og fik inspiceret skadernes omfang, så var det ikke bare lige koblingen.

”havde det var været det, men det var højgearakslen som brækkede, og på den mest uheldige måde, for det tog mere med sig”.

”motorblok, koblingshus og noget indmad i gearkassen, højgearakslen brækkede så uheldigt, at følgeskaderne deraf er større end skaden med selve akslen”, så træls og ærgerligt, citat John Frederiksen.

Men mandag blev en solskins dag, for Køhler Racing havde de stumper som skulle bruges, og nu kører John selv op til Sverige med motoren tirsdag.

Gearkassen har Thomas efterset, og kontaktet firmaet i Holland som laver Drenth gearkassen, så nye dele bliver sendt til Danmark hurtigst muligt.

DEN NYE PLAN ER

, test af bilen til Lille Mats den 1. august, hvor der skal køres en funktionstest, og så er teamet klar til efterårs sæsonen i DM regi.

RALLY er verdens fedeste sport, men bagsiden er medaljen er nå det så siger BANG, så står man bare der og kan synge inde i sig selv Kim Larsen klassikeren, Hvad gør vi nu lille du

, joo selvom teamet er et amatør team, så foregår alt faktisk meget professionelt, og derfor er det muligt med gode forbindelser og ihærdige servicefolk at få ’genskabt’ BMW’ens drivlinje så hurtigt.

SE, det var en solskins historie på sådan en mandag.

Hit Counter