Race Media opruster

Mange danske motorsportsentusiaster kender det sort/gule Race Media logo. Det er det, som ofte plejer at løbe hen over TV-skærmen, når der har været et program om dansk motorsport. Bag Race Media finder man entusiasten, Peter Mortensen, som igennem mange år ene mand har drevet firmaet.

Sådan bliver det dog ikke ved med at være. Op til motorsportssæsonen 2021 er der blevet arbejdet på at omstrukturere Race Media og det er mundet ud i et nydannet Aps. Race Media navnet bliver bibeholdt - og umiddelbart kommer man ikke til at se nogle forandringer. Peter Mortensen vil stadig varetage produktionen af TV-programmer samt være den daglige kontakt til løbsarrangører og kørere. Ganske som, det har været hidtil. Til arbejdet ude ved de enkelte løb vil man - også som i dag - mande op med en fast skare af freelancere, som det gamle Race Media har benyttet sig af i mange år.

Men bag selskabet står der nu 3 mand, som er gået sammen om at skabe en stabil platform til at sikre, der fremover stadig kan produceres kvalitetsprogrammer omhandlende dansk motorsport til danske TV-stationer. Det er 3 personer, som alle har et mangeårigt engagement indenfor motorsporten og som - på hver sin måde - også har interesser i mediedækningen af sporten: Jesper Carlsen, Viggo Hansen og Henning Smed Madsen.


Henning Smed Madsen, Jesper Carlsen og Viggo Hansen støtter op
 bag Peter Mortensen i Race Media Aps

Jesper Carlsen har en fortid som banesportskører, men er i de senere år nok blevet mere kendt for sin rolle som Relation Manager for Kevin Magnussen og senest sit arbejde hos Haas i Formel 1. Han har også optrådt som vært i flere TV-programmer som Topgear DK og 5. gear. Igennem sin store kontaktflade inden for banesporten håber han at kunne medvirke til at Race Media Aps vil kunne øge sin dækning af disse motorsportsdiscipliner.

Viggo Hansen er kendt i midtjyske motorsportskredse som formand for Viborg Motor Klub igennem mange år, men på landsplan er det nok i højere grad som direktør for firmaet DAN-GLAS, man er stødt på ham. Viggo Hansen etablerede i sin tid DAN-GLAS og har igennem årene sponseret hundredevis af kørere inden for alle afarter af motorsport. For få år siden nedskalerede han sin rolle i DAN-GLAS, men han har i stedet specialiseret sig i ruder til klassiske biler med firmaet Oldtimer, hvor igennem han har bibeholdt kontakten til motorsportsverdenen. Han har stor erfaring som iværksætter og vil med sin indsigt i sponsorernes interesse i motorsport kunne bidrage til at skabe et solidt fundament for Race Media Aps.

Sidste mand på vognen er Henning Smed Madsen, som har en mangeårig baggrund som freelancer for Race Media. Fotograf, journalist, onboard-tekniker, praktisk gris - nævn en opgave og Henning har varetaget den på et eller andet tidspunkt. Og det bliver også med hans erfaring indenfor praktiske løsninger, når Race Media Aps arbejder på banen eller på hastighedsprøverne, at han skal bidrage til firmaet.

Race Media har i de seneste år koncentreret sig om rallysporten, som altid har været kerneområdet for firmaet. Det vil man holde fast ved. Den nærmeste fremtid kommer til at dreje sig om at konsolidere firmaet og der er allerede indgået aftaler omkring dækning af DM-sæsonen i rally 2021. Race Media Aps kan nyde godt af den goodwill der igennem årene er opbygget hos danske TV-stationer og på sigt vil man derfor gerne prøve kræfter med andre motorsportsdiscipliner eller programtyper. Således har TV-stationerne udtrykt stor begejstring for portrætprogrammer, der går bag om personerne i bilerne.

Dansk motorsport har aldrig haft det nemt, men det har været kendetegnet af, at deltagere og arrangører har haft gå-på mod og en vilje til at se muligheder i stedet for begrænsninger. Det samme føler det nye Race Media Aps sig godt rustet til, så fremtiden skulle gerne byde på endnu mere dansk motorsport på skærmen.

Hit Counter