<script type="text/javascript"><!--
google_ad_client = "ca-pub-5987981952921892";
/* Skyskraber1 */
google_ad_slot = "7370147350";
google_ad_width = 120;
google_ad_height = 600;
//--> 
</script>
<script type="text/javascript"
src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js">
</script>

 

 

DM6 Rally Stoholm

Rally Stoholm 2022 blev årets sidste løb for os i denne sæson, og hvilken finale.
Som vi skrev er vi utrolig glade for at gennemføre et krævende løb som Rally Stoholm.
De 13 hastigheds prøver var fordelt med 4 prøver fredag aften og 9 prøver fra lørdagmorgen

Løbet var plaget af regn op til løbet og både fredag og lørdag regnede det regelmæssigt. Det blev aldrig tørt nogen steder.

Det gjorde betingelserne svære og krævede sin mand at holde bilen på sporet og da løbet indeholdte 30 % grus / jord blev disse meget opkørt.

Da Audi kørte tilbage i start 80'erne i VM , kørte demed en undervogn som var forberedt til strabadserne og vi har i vores team forsøgt at klone undervognen fra dengang. Vi kører som regel kun asfalt her i Danmark og selvfølgelig er bilen sat op herefter.

Vi kørte et løb med 100 % fokus på at gøre rent bord og køre efter sejren i Shell Helix Historic Rally Cup.
Det lykkedes over al forventning, men undervejs skulle vi da prøves af på flere fronter.

En sive-punktering på ss 8, hvor dækket herefter eksploderede med 180 km/t, blev vi selvfølgelig forskrækket men holdt bilen på sporet og derefter ca. 3 kilometer på fladt hjul, gør ikke noget godt for en god tid.

Derefter sker der en kommunikations fejl inde i bilen på ss 10, en rundbane, som betyder at vi kører en omgang for meget, det koster ca. 3 minutter.

Lad mig slå fast, at det var mig der slog min trofaste copilot ud af kurs og gjorde ham i tvivl om vejens forløb... det betød at jeg nåede at dreje til venstre i en chikane, i stedet for til højremod mål.

Vi opdager fejlen med det samme, men en vending i mod kørsels retningen er forbudt og man må bide i det sure æble og hænge i for at begrænse tidstabet.

Løbet blev, til trods for udfordringer en succes for os. Vi er hurtigst på 8 ud af 13 hastigheds prøver og vi slutter med at vinde Shell Helix Historic Rally Cup på dagen og opnår en bronze medalje i årets Cup.

Vi bliver nr. 1 på dagen i Shell Helix Historic Rally Cup og nr. 21 generelt.
Vi får en 3. plads i årets mesterskab og dermed er Bronzemedaljen en realitet.

Vi arbejder på at lave et møde i januar på voret værksted i sorø, hvor vi vil fortælle om bilen og planerne for 2023.

Michael Lund.

 

 

Hit Counter