En
sive-punktering på ss 8, hvor dækket herefter eksploderede med
180 km/t, blev vi selvfølgelig forskrækket men holdt bilen på
sporet og derefter ca. 3 kilometer på fladt hjul, gør ikke noget
godt for en god tid.
Derefter
sker der en kommunikations fejl inde i bilen på ss 10, en
rundbane, som betyder at vi kører en omgang for meget, det koster
ca. 3 minutter.
Lad
mig slå fast, at det var mig der slog min trofaste copilot ud af
kurs og gjorde ham i tvivl om vejens forløb... det betød at jeg
nåede at dreje til venstre i en chikane, i stedet for til
højremod mål.
Vi
opdager fejlen med det samme, men en vending i mod kørsels
retningen er forbudt og man må bide i det sure æble og hænge i
for at begrænse tidstabet.
Løbet
blev, til trods for udfordringer en succes for os. Vi er hurtigst
på 8 ud af 13 hastigheds prøver og vi slutter med at vinde Shell
Helix Historic Rally Cup på dagen og opnår en bronze medalje i
årets Cup.
Vi
bliver nr. 1 på dagen i Shell Helix Historic Rally Cup og nr. 21
generelt.
Vi får en 3. plads i årets mesterskab og dermed er
Bronzemedaljen en realitet.
Vi
arbejder på at lave et møde i januar på voret værksted i
sorø, hvor vi vil fortælle om bilen og planerne for 2023.
Michael
Lund.
|