Marco
Gersager: ”Vi skal fortsætte med samme fart som sidst”
En af årets store
udfordringer venter i weekenden for GM Motorsport, når teamet
stiller op i det nordtyske Cimbern Rallye, som er en afdeling af såvel
det tyske som det danske rallymesterskab.

”Cimbern Rallye har en god kombination
af gode danske veje og gode tyske veje,”
siger Marco Gersager (foto: Jokum Tord Larsen).
”Det bliver spændende
med et todagesløb, hvor vi starter med at have en shakedown dagen
inden løbet, og hvor vi også kommer til at køre i mørke,”
siger Marco Gersager. ”Vi skal fortsætte med samme fart som
sidst, hvor vi havde en god kamp med Kenneth Madsen i
Sydhavsrally.”
GM Motorsport ligger
aktuelt på andenpladsen i kampen om Danmarksmesterskabet for de
firhjulstrukne Rally2-biler.
”Kenneth har fået et
forspring i det samlede mesterskab, og hvis vi skal holde liv i
vores chance for, at DM-afgørelsen først falder til finalen i
Stoholm, skal han lidt ned i rækkerne i Tyskland,” siger Marco
Gersager. ”Vi har også Ib Kragh at kæmpe imod, og så dukker
Michael Sørensen op, og han er lidt af en jokerkører. Men vi har
heller ikke gjort det let for os selv i teamet. Jeg starter med en
bil og skifter til en anden i løbet af sæsonen, og jeg skifter
også andenkører undervejs, fra Carina Møller til Ole R.
Frederiksen. Vi skal have lidt hjælp fra de andre kørere, hvis
det skal lykkes for os at holde liv i vores DM-chance.”
Cimbern Rally afvikles med
byen Süderbrarup godt 30 km fra den dansk-tyske grænse som base.
Der køres fire hastighedsprøver fredag eftermiddag og aften, og
mens der lørdag er planlagt seks hastighedsprøver.
”Jeg elsker at køre i
Tyskland og kan godt lide at køre på deres veje,” siger Marco
Gersager og kommer med en tilståelse: ”Jeg har en udfordring
med, at jeg ikke ser så godt i mørke, men vi har købt det bedst
mulige lys til Skodaen. Ole og jeg er meget obs på, at noterne
skal være præcise og brugbare. Jeg føler, at vi er klar til at
tage udfordringen op.”
”Cimbern Rallye har en
god kombination af gode danske veje og gode tyske veje, men det er
vigtigt, at man rammer notekørslen og får et godt flow fra første
mester.”
|