Glad Sport starter på

hjemmebane i Gammelrand

 

Selv om det er første gang, at Glad Sport stiller til start i KOMO RallyShow, har teamets to kørere tidligere stået øverst på podiet efter løb i NCC's store grusgrav ved Gammelrand.

 

---

 

Efter en ufrivillig coronapause vender det legendariske KOMO RallyShow på lørdag tilbage. Her køres den 35. udgave af løbet i NCC's store grusgrav ved Gammelrand, og Glad Sport er ikke bare med i feltet med sine to hurtige rallybiler, men har også inviteret 175 gæster til at opleve slaget.

 

"Jeg glæder mig. Jeg elsker bare det løb. Jeg kan rigtig godt lide hastighedsprøven, og så foregår det jo nærmest i baghaven. Det er mit favoritrallysprint, og det har det altid været," siger Kenneth Madsen (Ruds Vedby), som vandt løbet generelt i 2017. Ved årets udgave har han sin trofaste co-driver Mette Felthaus (Horsens) ved sin side i teamet Peugeot 208 T16 R5.

 

 

Det bliver første gang, at Kenneth Madsen og Mette Felthaus deltager i rallysprintet i Gammelrand i en firhjulstrukket bil. Foto: Flemming Jensen.

"Det bliver niende gang, at jeg starter i rallysprintet, men det bliver første gang, at jeg deltager i løbet i en firhjulstrækker," fortsætter han. "Sidste år indgik dele af rallysprint-prøven i et DM-rally, hvor jeg også kørte i en firhjulstrækker, men det bliver sjovt at køre hastighedsprøven i vores Peugeot 208 T16 R5. Jeg har tidligere vundet, og som noget nyt bliver der i år afviklet et afsluttende røverheat for de fem bedste hold i den ordinære konkurrence. Det skal nok blive spændende, og Mette og jeg skal være med."

 

"Det er en fed hastighedsprøve, hvor olievejen er en udfordring," siger Mette Felthaus. "Kenneth kender hastighedsprøven, men når vi kører sådanne hastighedsprøver, vil Kenneth gerne have, at jeg læser noter op på i hvert fald første omgang. Jeg fornemmer helt klart, når han hører efter, og hvornår han ikke gør det."

 

"Jeg tror, at vi Kenneth og jeg får en hård duel med Simon Vallentin. Hvis vi skal vinde, skal Kenneth ikke lave nogen kørefejl, og jeg skal have styr på vores omgange."

 

Jacob Madsen (Ruds Vedby) har også tidligere vundet generelt i NCC's grusgrav.

 

"Det er fire år siden, at jeg vandt, og det var i en firhjulstrækker," siger han. "Det resultat kan jeg nok ikke gentage i år, for denne gang har løbet deltagelse af tre firhjulstrækkere. Det vil være godt, hvis jeg kan komme i top 3."

 

Jacob Madsen har ved KOMO RallyShow fået Arly Larsen i co-driver-sædet. 
Foto: Flemming Jensen

 

Jacob Madsen starter i sin tohjulstrukne Peugeot 208 Rally4.

 

"Jeg har før sluttet som treer og toer i en tohjulstrækker i Gammelrand, men der er ingen tvivl om, at det vil være en fordel at køre med en firhjulstrækker i grusgraven. Men jeg vil gå efter det."

 

Normalt er det Line Nedergaard (Fårvang), som læser noter op for Jacob Madsen. Denne gang bliver det Arly Larsen (Dianalund), som kommer til at gøre det.

 

"Vi har sendt Line på en velfortjent ferie, og jeg har allieret mig med Arly," fortæller Jacob Madsen. "Vi har kørt en række løb sammen, bl.a. rallysprintet i Gammelrand i 2014, så vi kender hinanden godt, og vi har et godt samarbejde."

  


Glad Sports mandskaber

 

Kenneth Madsen (1989) har kørt rally siden 2008, hvor han samme år blev kåret som årets rallytalent og har vundet seks Danmarksmesterskaber. Siden 2016 har han kørt sammen med Mette Felthaus (1982), og de har bl.a. taget generalsejren i Rally Naturens Rige og Sydhavsrally. Sammen kører de i en Peugeot 208 T16 R5, der har en fircylindret rækkemotor på 1.598 cm3 med 16-ventilet topstykke og turbolader. Den yder 280 hk, som fordeles til alle fire trækkende hjul.

 

Jacob Madsen (1995) har kørt rally siden 2013, hvor han i 2013 blev kåret som årets rallytalent og har vundet fire Danmarksmesterskaber ligesom han fire gange er blevet kåret som årets rallymandskab. Den ene af disse kåringer og to af DM-titlerne er erobret sammen med Line Nedergaard (1995), der siden 2019 har været hans co-driver. Makkerparret deltager i en Peugeot 208 Rallye4, som har en trecylindret rækkemotor på 1.199 cm3 med 12-ventilet topstykke og turbolader. Motoren yder 208 hk, som alene overføres til forhjulene.

 

Hit Counter