Glad
Sport starter på
hjemmebane
i Gammelrand
Selv
om det er første gang, at Glad Sport stiller til start i KOMO
RallyShow, har teamets to kørere tidligere stået øverst på
podiet efter løb i NCC's store grusgrav ved Gammelrand.
---
Efter
en ufrivillig coronapause vender det legendariske KOMO RallyShow på
lørdag tilbage. Her køres den 35. udgave af løbet i NCC's store
grusgrav ved Gammelrand, og Glad Sport er ikke bare med i feltet
med sine to hurtige rallybiler, men har også inviteret 175 gæster
til at opleve slaget.
"Jeg
glæder mig. Jeg elsker bare det løb. Jeg kan rigtig godt lide
hastighedsprøven, og så foregår det jo nærmest i baghaven. Det
er mit favoritrallysprint, og det har det altid været,"
siger Kenneth Madsen (Ruds Vedby), som vandt løbet generelt i
2017. Ved årets udgave har han sin trofaste co-driver Mette
Felthaus (Horsens) ved sin side i teamet Peugeot 208 T16 R5.

Det
bliver første gang, at Kenneth Madsen og Mette Felthaus deltager
i rallysprintet i Gammelrand i en firhjulstrukket bil. Foto:
Flemming Jensen.
"Det
bliver niende gang, at jeg starter i rallysprintet, men det bliver
første gang, at jeg deltager i løbet i en firhjulstrækker,"
fortsætter han. "Sidste år indgik dele af rallysprint-prøven
i et DM-rally, hvor jeg også kørte i en firhjulstrækker, men
det bliver sjovt at køre hastighedsprøven i vores Peugeot 208
T16 R5. Jeg har tidligere vundet, og som noget nyt bliver der i år
afviklet et afsluttende røverheat for de fem bedste hold i den
ordinære konkurrence. Det skal nok blive spændende, og Mette og
jeg skal være med."
"Det
er en fed hastighedsprøve, hvor olievejen er en udfordring,"
siger Mette Felthaus. "Kenneth kender hastighedsprøven, men
når vi kører sådanne hastighedsprøver, vil Kenneth gerne have,
at jeg læser noter op på i hvert fald første omgang. Jeg
fornemmer helt klart, når han hører efter, og hvornår han ikke
gør det."
"Jeg
tror, at vi Kenneth og jeg får en hård duel med Simon Vallentin.
Hvis vi skal vinde, skal Kenneth ikke lave nogen kørefejl, og jeg
skal have styr på vores omgange."
Jacob
Madsen (Ruds Vedby) har også tidligere vundet generelt i NCC's
grusgrav.
"Det
er fire år siden, at jeg vandt, og det var i en firhjulstrækker,"
siger han. "Det resultat kan jeg nok ikke gentage i år, for
denne gang har løbet deltagelse af tre firhjulstrækkere. Det vil
være godt, hvis jeg kan komme i top 3."

Jacob
Madsen har ved KOMO RallyShow fået Arly Larsen i co-driver-sædet.
Foto: Flemming Jensen
Jacob
Madsen starter i sin tohjulstrukne Peugeot 208 Rally4.
"Jeg
har før sluttet som treer og toer i en tohjulstrækker i
Gammelrand, men der er ingen tvivl om, at det vil være en fordel
at køre med en firhjulstrækker i grusgraven. Men jeg vil gå
efter det."
Normalt
er det Line Nedergaard (Fårvang), som læser noter op for Jacob
Madsen. Denne gang bliver det Arly Larsen (Dianalund), som kommer
til at gøre det.
"Vi
har sendt Line på en velfortjent ferie, og jeg har allieret mig
med Arly," fortæller Jacob Madsen. "Vi har kørt en række
løb sammen, bl.a. rallysprintet i Gammelrand i 2014, så vi
kender hinanden godt, og vi har et godt samarbejde."
Glad
Sports mandskaber
Kenneth
Madsen (1989)
har kørt rally siden 2008, hvor han samme år blev kåret som årets
rallytalent og har vundet seks Danmarksmesterskaber. Siden 2016
har han kørt sammen med Mette Felthaus (1982),
og de har bl.a. taget generalsejren i Rally Naturens Rige og
Sydhavsrally. Sammen kører de i en Peugeot 208 T16 R5,
der har en fircylindret rækkemotor på 1.598 cm3 med
16-ventilet topstykke og turbolader. Den yder 280 hk, som fordeles
til alle fire trækkende hjul.
Jacob
Madsen (1995)
har kørt rally siden 2013, hvor han i 2013 blev kåret som årets
rallytalent og har vundet fire Danmarksmesterskaber ligesom han
fire gange er blevet kåret som årets rallymandskab. Den ene af
disse kåringer og to af DM-titlerne er erobret sammen med Line
Nedergaard (1995), der siden 2019 har været hans
co-driver. Makkerparret deltager i en Peugeot 208 Rallye4,
som har en trecylindret rækkemotor på 1.199 cm3 med
12-ventilet topstykke og turbolader. Motoren yder 208 hk, som
alene overføres til forhjulene.
|