Efter blot 3 turbulente uger siden forrige og 3. runde af DRM
lykkedes det Henrik Munk Hansen & Co. (denne gang Ranu Van
Ruth (NL).
at stille til start og fuldføre et
rally af meget høj sværhedsgrad .Dette bl.a. målt på at
"kun" 48 af 73 deltagende hold fuldfører . for nogle
deltagere heriblandt undertegnede d.v.s. dem der er tvunget til
at køre på løbets eneste tankstation med højoktan EXTRA spændende,
idet at man lørdag kun kunne tanke almindelig benzin .
kompromis` et blev
først at tanke alm. benzin og ved en senere lejlighed
"toppe" op med 98 oktan , den ædle disciplin herunder
håndbremsevending på "n æsten"
lodret bjergvæg/vinmark skulle nu dyrkes med ekstra vægt og
nedsat effekt . Idet der kun var 3 tilmeldt i
klassen blev situationen at 1600 ccm og 2000 ccm blev lagt
sammen i pointtildelingen ved mål .flere faktorer talte for
"sikker"kørsel- I Kraft af at første konkurrent i
klassen rullede ind til siden efter blot en 1/2 omgang af prøve
1 (Video ss3) og senere fulgte yderligere den næste efter at
have valgt at køre med kun 3 af 4 hjulbolte fra service og ind
på prøven (video SS8) hvilket kunne være blevet fatalt dersom
hjulet faldt af ! . Status i DRM Nationals Efter 4.
afdeling er uændret mellem Henrik Munk Hansen Peugeot 106 og
Andreas Dahms Porsche 911 (D) er fortstat en delt 2/3 plads til
gengæld snupper Wolf Subaru (D) foreløbigt 1. pladsen og
henviser Gerhard Mitsubishi (D) til 4. pladsen.
også til dette løb deltog Michael
Sørensen/Erik Kristensen Skoda R5 og slutter som 7/7 gen./kl.
Video
Om 5 uger er Saarland-Pfalz Rallye i
St.Wendel på kalenderen d.19-20 August .til dette løb har Mark
Schuitert allerede meldt sig og dersom denne konstellation også
deltog sammen sidste år kan vi forhåbentlig trække lidt
på erfaringer derfra.
Henrik
|