MAKSIMUM
POINT _ MAKSIMUM TEAM INDSATS OG MAKSIMUM HUMØR
MAN
KAN KUN VÆRE GLAD, og når mundvigene går fra øreflip til øreflip,
når man kommer i mål i et langt rally, og med en klassesejr og
fuld point høst på løbets powerstage, dermed fuld point høst på
’klasse’ kontoen, bedre start kan man ikke drømme om.
TEAM
HYLLINGE RACING, med John ’Lodsen’ Frederiksen/Herlufmagle bag
ruskindsrattet og Thomas Holm Hansen/Hyllinge i navigatør sædet,
i den krasbørstige BMW M1, havde start nummer 21 ud af 58
deltagende mandskaber, deraf var der 7 biler i deres klasse.
DM1,
SLAGELSE RALLY, havde 5 forskellige hastighedsprøver, som hver
skulle køres to gange, knap 118 kilometer hastighedsprøver,
vejret var tørt men blæsende. Det bedste var at der var notekørsel
og teknisk kontrol om fredagen, og om lørdagen skulle der køres
rally HELE dagen, dette koncept giver ro og man glædes mere ved
alting.
JOHN
FREDERIKSEN
,
”Jamen jeg er så glad, bilen kører som et svejsisk urværk og
trækker som en hest, og selvom jeg er blevet 69 år, så bliver
jeg helt ungdommelig af at køre i den bil, den kører suverænt
og jeg har aldrig kørt i noget bedre eller hurtigere. Og fuld
point høst er den perfekt start på en DM-sæson, det giver ro og
troen på mere, jeg er så tilfreds med mit fantastisk team”.
PRØVERNE
passede godt til BMW’en, ren asfalt og tørvejr, og troen på
bilens performance fra Johns side steg efterhånden, denne bil er
så meget nemmere at kontrollere når tingene bliver lidt heftige
undervejs.
RALLY
SAFE er en ny og mere sikker måde at køre rally på, løbsledelsen
kan følge bilerne undervejs i hele rallyet, tidtagningen og GPS
overvågning er et klart step op, og dette løb var det første i
DM regi med det nye tidtagnings udstyr, og det virker.
VED
MÅL kunne teamet fejre dagens indsats og resultatet deraf, og nu
skal teamet lige hjem og forbedre noget med benzintilførslen.
Bilens tank kan ikke suge de sidste 15 liter op, og dermed skal
der kigges på brændstof pumpen og tilførslen, men trods at
BMW’n ikke kunne køre fuld attack når den nærmede sig de
sidste femten liter, så kørte John og Thomas en 14. plads hjem
generelt og en klar klassesejr.
NÆSTE
DM er lørdag den 30. april, hvor stedet er Assens på Sydfyn og
rallyets navn er Anderup El Rally, og dagen efter kører teamet
faktisk til Sverige og kører Lille Mats Rallysprintet, hvis
ellers teamets EL Tempo Gigante aka BMW M1’eren vil lystre, og
John glæder sig allerede til den weekend, for det er ren
adrenalin kick at sidde bag rattet i hans ’nye’ legetøj.
/Allan
POST |