Desuden
har vi haft en kølerslange, som hoppede af, men den kunne jo nemt
monteres igen. Det har det meste af natten været utroligt glat, så
glat at når man trykkede på bremsen, så vidste man ikke helt om bilen
bare fortsatte eller stoppede, så vi har da kørt sidelæns et par
gange. Vi har heldigvis ikke set nogle deltagere i løbet, som har været
kørt af vejen, men set nogle stykker som har holdt med tekniske
problemer.
Jens Gandrup Jørgensen og Kristian Flensbak Jørgensen, start nr.
126
Vi startede i Bad Homburg i Tyskland ved 14- tiden, og var allerede
godt nede i Frankrig da det begyndte at blive glat. De fire biler der
startede i Reims fik mere glæde af både tåge, regn og sort is på
hele turen. Vi var i så god tid ved den første kontrol i Langres, at
vi kunne booke ind på et hotel og få 5-6 timers søvn, inden vi skulle
videre mod Monaco.
Jens
Gandrup og Kristian Flensbak ankommer her til sidste tidskontrol i St.
Andre les Alpes, 125 km fra Monaco.
Det
var en kæmpe fordel på den første halvdel af ruten. Fra Langres og længere
sydover blev det glat mange steder. Vi havde nok, på grund af at vi
havde sovet, mere energi til at håndtere det, end dem der havde haft tåge,
regn og glat føre hele vejen. Indtil videre går det rigtigt fint, vi
er ved godt mod, og nu mangler vi blot det sidste korte stykke til
Monaco, inden bilen stilles i parc fermé, og vi kan få nogle timers søvn.
Michael Kristiansen og Michael Andersen, start nr. 215
Vi har haft en forholdsvis god tur, indtil vi undervejs løb ind i et længere
stykke med ren sort is, uden at ane det. Først troede vi at vi var
punkteret, men kunne så se at det måtte være en 4-hjulspunktering vi
var i gang med. Bilen skred bare derudaf, så det var bare om at tage
det roligt. Vi har større problemer med vores servicevogn, som
tilsyneladende har brændt motoren af. Lige nu ved vi ikke hvordan vi løser
det problem, og vi ved rent faktisk ikke nøjagtigt hvor de er. De har
dog fundet et værksted, hvor de måske kan finde en løsning på
problemet.
Michael
Kristiansen og Michael Andersen glæder sig til at se dyner, når de
efter en lang nat har kørt de sidste km til Monaco.
Bortset
fra det, så går det vældigt godt. Det eneste problem vi har haft til
nu, er en sprinklerdysse som var monteret skævt. Det er jo til at løse.
Det har været en hård nat uden søvn. Da vi først var færdige med
den sorte is, startede franskmændene noget rimtåge op i stedet for,
hvilket resulterede i rimglatte veje. Det er dog knapt så glat som ren
sort is. Alt forsvandt i en hvid tågemur så det tærede voldsomt på
koncentrationsevnen. Nu står vi så her i St. André des Alpes i højt
solskin og uden servicevogn. Vi nu skal videre til Monaco. Vi håber at
de får servicebilen i gang igen, og kan møde op med vores tøj og
tandbørster inden vi skal til køjs.
Kim Frandsen og Jan Østergaard, start nr. 157
Vi har haft en god tur fra Reims til Sydfrankrig, men det har været en
lang nat. Vi er godt slidte nu efter en nat med regn, tåge og meget
glatte veje. Nu går dialogen på hvad vi gør i morgen, når vi skal ud
på de første fire specialstrækninger hvor sekunderne tæller. Hvilke
dæk skal vi køre på? Det er vanskelige beslutninger der skal tages
inden vi starter i morgen tidlig.
Kim
Kjærsgaard Frandsen og Jan Østergaard er her ude på dagens sidste km
fra St. Andre les Alpes til Monaco.
Vi
kørte i sne i nat, og nu her i St. Andre des Alpes er det 12 grader, så
hvad skal vi vælge at starte ud på i morgen? Vi venter nok med den
beslutning til vi ser hvad ispiloterne melder ud i morgen, når de har kørt
den første specialstrækning igennem. Lige nu er vi så trætte, at der
kun er tre ord i tankerne – en god seng. Vi er brugte, men det ved vi
at man vil være, da tilkørselsetaperne er altid en udfordring. Vi kører
jo stort set et døgn uden længere pauser.
Kenneth Kruse Simonsen og Otto Kristensen, start nr. 268
Vores tur ligner Jens og Kristians – vi startede samme sted i Bad
Homburg i Tyskland, og har haft rigtig god til at nå frem til
kontrollerne undervejs. De biler der startede i Reims haft større
udfordringer. Vi havde inden kontrollen i Langres mulighed for at sove
nogle timer i bilen. Her har vi noget der efterhånden er blevet en
tradition, da vi har fundet et sted hvor vi hos en autoforhandler kan
parkere under et halvtag, Det betyder at et eventuelt regnvejr ikke
holder os vågne ved at piske på taget men også at vi slipper for at
skrabe is af bilen og rense den for sne, hvis det skulle blive rigtig
vinter i løbet af natten.
Kenneth
Kruse Simonsen og Otto Kristensen nødt den flotte tur og de små byer i
Provence undervejs til Monaco
Det
meste af turen har været sådan noget snavsvejr med tåge, regn og
glatte veje. Her til morgen og i formiddag har det til gengæld været
fantastisk flot vejr, og vi har nydt turen i den flotte natur fra solen
stod op. Nu skal vi bare køre det sidste korte stykke til Monaco, og så
have noget søvn inden det rigtigt går løs med konkurrencen i morgen.
I morgen bliver det alvor.
Første bil starter kl. 06:00 fra Monaco, for at bevæge sig ud på en
475 km lang rute op gennem Sydfrankrig med etapemål i Valence.
Undervejs har de sammenlagt 75 km specialstrækninger fordelt på fire
strækninger af de mest udfordrende veje i området.
Første bil er i mål i Valence kl. ca. 17:00.
Presseteamet
Viggo Johansen,
rallypics.dk
Foto: wellendorffoto – Emilie Weber Wellendorf