|
Ib
Kragh: "Jeg er noget bagefter på køretid i år."
Det
blev til en femteplads i generalklassementet og en fjerdeplads
blandt holdene i de hurtige firhjulstrukne Rally2-biler, da Ib
Kragh og Jeannette Kvick lørdag stillede til start i lørdagens
Rally Midtsjælland.

Ib Kragh med Bo Mølgaard 'Bo og mine andre servicefolk har gjort en stor indsats for at få bilen ud at køre igen' (foto Jokum Tord Larsen)
"Det
kunne godt have været bedre," indrømmer rallykøreren fra
Juelsminde. "Med dette her løb har vi nok kørt 300 km
hastighedsprøver i år, og jeg er noget bagefter på køretid i
år, for den distance plejer jeg at have kørt før
sommerferien."
"Vi
tabte for meget tid på formiddagsprøverne, og på anden gennemkørsel
var vores tidstab på flere af prøverne om eftermiddagen også større
end om formiddagen. Der var flere steder, hvor jeg bremsede 6-8
meter for tidligt, og det kan jeg kun tilskrive den begrænsede
tid, jeg har haft i bilen i år."
Rally
Midtsjælland var blot det andet løb i årets Dansk Super Rally,
hvor Ib Kragh og Jeannette Kvick har kørt fuld distance. Deres
seneste start – ved Rally Juelsminde – måtte de stoppe før
tid med store flammer fra bagenden af den hurtige Hyundai i20N
Rally2.
"Ved
starten på Rally Midtsjælland var jeg måske ikke nervøs, men
jeg kunne ikke lade være med ofte at kikke i spejlene for at se,
om der var noget bag ved bilen," tilstår Ib Kragh. "Da
vi holdt ved start på hastighedsprøve 1, dampede bilen også og
lugtede lidt anderledes, men jeg tænkte, at det bare var
efterveerne efter branden. Da vi var nået til mål på prøven
– hvor vi ellers mødte både et rådyr og en måge – var der
ikke noget mærkeligt."
"Bilen
kørte problemfrit, så det var en god rallybil, som mine trofaste
servicefolk og andre hjælpere har hjulpet mig med at få skruet
sammen."
Rally
Midtsjælland havde base i Viby Sjælland, hvor der blev kørt to
hastighedsprøver nord for byen og tre syd for.
"Det
var nogle hurtige hastighedsprøver, og så var der den berømte
hastighedsprøve ved Skee, som var noget af en mundfuld, fordi det
hopper og danser. Jeg havde fejlvurderet et hop, så da vi landede
skævt, slog jeg min ene skulder på sædet, selv om jeg var spændt
helt fast," siger Ib Kragh.
"Jeg
var godt klar over, at Kenneth Madsen og Simon Vallentin ville
give den gas, men deres kamp ville jeg ikke være en del af og
risikere noget overilet, når mine servicefolk og jeg nu havde
knoklet i tre uger for at få bilen klar efter branden i
Juelsminde."
IK
Motorsport
|