Ahoj
Peter, så videre til rallye.
Som
du ved, solgte jeg Proto'en for næsten præcis et år siden. Jeg
troede, at jeg langsomt ville afslutte rallyet, men det er ikke
helt muligt. Jeg modtog et tilbud om at teste Opel Adam Cup. Jeg
brugte den og kørte for første gang i mit liv med en
forhjulsdrevet bil. Jeg vedhæfter en kort video. Turen var meget
behagelig. Bilen klarede flot. Selvfølgelig præsterede han ikke
godt mod Proto. Jeg holdt på tredjepladsen i klassen hele løbet,
men halvvejs gennem sidste omgang løb tre dåer ind på min vej.
Jeg var næsten nødt til at stoppe op og give den en en. Plus det
var op ad en stor bakke, så det tog evigheder at få bilen i gang
igen, og jeg faldt til fjerdepladsen i finalen. https://youtu.be/zgEL0P6E4ks?si=Hy-nhL_Pwrh3tQP0
I
slutningen af sidste år besøgte jeg en smuk og
omfattende samling af historiske og moderne konkurrencebiler.
Det tiltalte mig meget, der var ægte perler. Det var da jeg
endelig besluttede, at jeg ikke var færdig endnu. Jeg vil prøve
at blive 30 år yngre og sætte min master MAZDA 323 GT-R på sine
gamle knæ. Lige før jul medbragte jeg en MAZDA 323 GTR
torso fra Ungarn, den var i forfærdelig stand, men den havde en
XTRAC transmission, som afgjorde det.
Nu
er jeg emeritusdirektør for ASPECT om morgenen, og jeg arbejder på
MAZDA hver dag om eftermiddagen. Det går forholdsvis langsomt,
men det går fremad. Jeg bruger altid to dage på at arbejde
på karosserireparation og forstærkninger og en på at forberede
mekaniske dele. Jeg har allerede bremser, støddæmpere, bagerste
halvaksler, for- og bagakselarme (alle led i Unibals). Lige nu er
jeg ved at udvikle den rørformede bagaksel og forstærke støddæmpere
foran og bag på samme tid. Jeg vil gerne tage karrosseriet med
til produktionen af styrtbøjlen i starten af
maj.
Jeg
bygger bilen så præcist som muligt efter periodehomologeringen
for gruppe A, så den både kan køres i klassen af
nutidige biler og eventuelt også i historiske
biler. Jeg arbejder virkelig selv på bilen, så jeg regner med at
tage ud engang til efteråret. Jeg håber, jeg kan gøre det.
krydser fingre.
Ing.
Jiří Pertlíček
jednatel společnosti

|