Skandinavisk dominans i RC4.....

»Det var sjovt, men skandinaverne er virkelig stærke,« var den kortfattede opsummering af de to Gulba-kørere i en kort snak i den flisebelagte del af Goldener Hahn-målområdet.

 

Martin Johansen og co-driver Karten Isaksen udkæmpede en duel i deres Peugeot 208 rally4 med mærkekollega Michael Sörensen og co-driver Ole Refsgaard Frederiksen lige fra starten. Kampen blev først afgjort til Michael Sörensens fordel på SS9. Martin var mere end 9 minutter efter. Desværre ved jeg ikke, hvad årsagen var. I mellemtiden holdt svenskeren Viktor Hansen og hans danske co-driver Ditte Kammersgaard den tyske konkurrence på afstand i Peugeot 208 rally4. Mats Gulba og Nils Gulba, også i en Peugeot 208 rally4, og Armin Holz og Nico Eichenauer i Gooddays Opel Corsa rally4 (med en påfaldende ungdommelig front). Efter Martin Johansen/Karsten Isaksens uheld rykkede den svensk/danske duo op på andenpladsen og gav den ikke fra sig før i mål. Team Gulba på tredjepladsen foran Team Gooddays. Martin Johansen kunne bringe Peugeoten hjem til Stuvenborn med et stort hul..... men måtte nøjes med en femteplads.

Kim og Emilie fra Boisen Motorsport i E30 M3. Den med spænding ventede duel med Nico Knacker og Enrico Flores Trigo i Citroen DS3 RTMax blev hård. I sidste ende vandt den fjerdeplacerede kører i 2024 DRM med 11,6 sekunder. Gerd og Claudia Meyer i Subaru Impreza GC8, Marvin Junge med Stephanie Franke i Opel Astra H GTC samt Klaus Voß og årets comeback, Kathrin Telschow i 190 2.3 16V, havde på intet tidspunkt noget at stille op mod duoen i front. Klaus fejrede sin 70-års fødselsdag i sin egen way....fossil fuel til stor jubel for sine fans fra BAC på Stuvenborn special stage.

 

Oliver Soerensen og hans medkører Frederik Glad Bülow havde ingen konkurrence som det eneste tilmeldte hold i RC5. De havde øje for det samlede resultat. Desværre var Michael Sörensens søn allerede på SS1 gledet ned i en lavvandet grøft, som han ikke kunne komme ud af ved egen kraft. Efter det...... formentlig med en masse vrede i maven.... leverede den unge dansker en strålende genopretning i sin Clio RC5. Med regelmæssige top 10-tider og endda en top 3-tid på SS2 i Fredesdorf..... mod Boisen, Milde og co. Med en 4-cylindret turbo og ca. 180 hk ved 1080 kg og 1300ccm er Cilo ikke ligefrem overpowered...... men den har state-of-the-art chassis-teknologi og sekventielle gearkasser. Chapeau Olliver og Frederik.

Christian Saathoff

Credits: Rally-Media.com -  RX Media