Skandinavisk
dominans i RC4.....
»Det var sjovt,
men skandinaverne er virkelig stærke,« var den kortfattede
opsummering af de to Gulba-kørere i en kort snak i den
flisebelagte del af Goldener Hahn-målområdet.

Martin Johansen
og co-driver Karten Isaksen udkæmpede en duel i deres Peugeot 208
rally4 med mærkekollega Michael Sörensen og co-driver Ole
Refsgaard Frederiksen lige fra starten. Kampen blev først afgjort
til Michael Sörensens fordel på SS9. Martin var mere end 9
minutter efter. Desværre ved jeg ikke, hvad årsagen var. I
mellemtiden holdt svenskeren Viktor Hansen og hans danske
co-driver Ditte Kammersgaard den tyske konkurrence på afstand i
Peugeot 208 rally4. Mats Gulba og Nils Gulba, også i en Peugeot
208 rally4, og Armin Holz og Nico Eichenauer i Gooddays Opel Corsa
rally4 (med en påfaldende ungdommelig front). Efter Martin
Johansen/Karsten Isaksens uheld rykkede den svensk/danske duo op på
andenpladsen og gav den ikke fra sig før i mål. Team Gulba på
tredjepladsen foran Team Gooddays. Martin Johansen kunne bringe
Peugeoten hjem til Stuvenborn med et stort hul..... men måtte nøjes
med en femteplads.


Kim og Emilie fra
Boisen Motorsport i E30 M3. Den med spænding ventede duel med
Nico Knacker og Enrico Flores Trigo i Citroen DS3 RTMax blev hård.
I sidste ende vandt den fjerdeplacerede kører i 2024 DRM med 11,6
sekunder. Gerd og Claudia Meyer i Subaru Impreza GC8, Marvin Junge
med Stephanie Franke i Opel Astra H GTC samt Klaus Voß og årets
comeback, Kathrin Telschow i 190 2.3 16V, havde på intet
tidspunkt noget at stille op mod duoen i front. Klaus fejrede sin
70-års fødselsdag i sin egen way....fossil fuel til stor jubel
for sine fans fra BAC på Stuvenborn special stage.
Oliver Soerensen
og hans medkører Frederik Glad Bülow havde ingen konkurrence som
det eneste tilmeldte hold i RC5. De havde øje for det samlede
resultat. Desværre var Michael Sörensens søn allerede på SS1
gledet ned i en lavvandet grøft, som han ikke kunne komme ud af
ved egen kraft. Efter det...... formentlig med en masse vrede i
maven.... leverede den unge dansker en strålende genopretning i
sin Clio RC5. Med regelmæssige top 10-tider og endda en top 3-tid
på SS2 i Fredesdorf..... mod Boisen, Milde og co. Med en
4-cylindret turbo og ca. 180 hk ved 1080 kg og 1300ccm er Cilo
ikke ligefrem overpowered...... men den har state-of-the-art
chassis-teknologi og sekventielle gearkasser. Chapeau Olliver og
Frederik.
Christian
Saathoff
Credits: Rally-Media.com - RX Media
|