Fremgang
for danskere i Monte-Carlo-rally
To
mandskaber udgik, men et er tæt på top 10
Søndagens fire
specialstrækninger gik godt for de fleste mandskaber i det danske
nationalteam, TEAM FYNSKE BANK, i det ugelange Rallye Monte-Carlo
Historique.
I bjergene i
Ardeche vest for Rhone-floden slog Kim Kjærsgaard Frandsen fra
Norsminde og Kristian Flensbak Jørgensen fra Aarhus fast med
syvtommersøm, at de er godt kørende i deres VW Golf GTI fra
1979. Efter seks ud af 17 specialstrækninger er de rykket op fra
nr. 21 til en delt tolvteplads, kun få sekunder fra at komme i løbets
top 10.

Endnu en super dag i
bjergene for Kim Kjærsgaard Frandsen og Kristian Flensbak Jørgensen.
De har nu kørt deres VW Golf GTI fra 1979 op fra nr. 21 til nr.
12 i Rallye Monte-Carlo Historique (foto: Per Vilslev).
Søn og
far-mandskabet Kenneth Kruse Simonsen fra Charlottenlund og Otto
Kristensen fra Tune har haft en kanon god dag på bjergvejene. De
er rykket frem fra nr. 44 til nr. 29 i deres Lancia Fulvia 1.3 HF
fra 1968.

Kenneth
Kruse Simonsen og Otto Kristensen har kørt deres Lancia Fulvia
1.3 HF fra 1968 op fra nr. 44 til nr. 29 i Rallye Monte-Carlo
Historique. (foto: Per Vilslev).
Lars Hindsgaul
fra Assens og Arne Pagh fra Middelfart har haft godt glid i deres
Fiat 128 Coupé fra 1972. De er rykket frem i feltet fra nr. 55
til nr. 36.

Lars Hindsgaul og Arne Pagh
har haft en fin dag på de sydfranske bjergveje. De har kørt
deres Fiat 128 Coupé fra 1972 frem fra nr. 55 til nr. 36 i Rallye
Monte-Carlo Historique (foto: Per Vilslev).
Tage Gejl fra
Silkeborg er codriver for irske Paul O’Kane. De har kørt deres
Porsche 911 fra 1976 en enkelt placering frem fra nr. 51 til nr.
50.

Paul
O’Kane og Tage Gejl i Porsche 911 fra 1976 ligger stadig i
bedste fjerdedel af alle i Rallye Monte-Carlo Historique. De er nu
placeret som nr. 50 i løbet (foto: Per Vilslev).
Debutanten Chris
Larsen fra Horsens og hans erfarne codriver Jan Østergaard fra
Juelsminde har måttet trække sig fra løbet. Gearkassen i deres
VW Golf GTI fra 1982 brød sammen.

Chris Larsen
og Jan Østergaard fik søndag gearkasseproblemer på deres VW
Golf GTI fra 1982 og måtte udgå af Rallye Monte-Carlo Historique
(foto: Per Vilslev).
Også sidste års
debutant Henning Nielsen fra Tureby og codriver Karsten
Thorvaldsen fra København har måttet trække sig. En
nyinstalleret pakning til vandpumpen på deres i Triumph Vitesse
fra 1968 sprang læk.

Henning
Nielsen og Karsten Thorvaldsen fik en læk på vandpumpen på
deres Triumph Vitesse fra 1968 og måtte søndag udgå af Rallye
Monte-Carlo Historique (foto: Per Vilslev).
205 mandskaber er
stadig med i Rallye Monte-Carlo Historique, og de fire tilbageværende
mandskaber fra det danske nationalteam, TEAM FYNSKE BANK, ligger
alle i løbets bedste fjerdedel.
To og et halvt døgn
samt 11 specialetaper på sydfranske bjergveje resterer, inden det
krævende rally slutter onsdag morgen på Formel 1-banen i Monaco
efter mere end 2.500 kilometers kørsel. Mandag gælder det
bjergene øst for Rhone-floden.
Resultater
Michael
Eisenberg
|