LASSE KARLSHØJ EFTER WEEKENDENS
RALLYE SAARLAND-PFALZ:
- MIT HURTIGSTE OG
SVÆRESTE HIDTIL
SLUTTEDE PÅ 5. PLADS I SIN KLASSE OG SOM NUMMER 16
GENERELT
Lasse Karlshøj og Ole Frederiksen sluttede i deres Peugeot
208 Rally4 på en femteplads i RC4-klassen og som nummer 16
i det generelle klassement. (Foto: Lars Krone)
- Det var de hurtigste og sværeste hastighedsprøver,
jeg nogensinde har kørt, og det var let at dumme sig, så
jeg valgte at køre på den sikre side frem for at være
hurtigst på to prøver og siden udgå!
Sådan beskrev Lasse Karlshøj fra Lille
Skensved sin oplevelse sammen med den
rutinerede co-driver Ole Frederiksen fra Skibby i
weekendens godt 436 kilometer lange tyske mesterskabsrunde
Rallye Saarland-Pfalz ved St. Wendel.
Alligevel blev Lasse Karlshøj overrasket på vejen rundt i
et sving på rallyets allerførste prøve.
- En forankørende konkurrent havde revet en stor sten ud på
midten af vejen, så jeg nåede ikke at undvige den, men kørte
direkte over stenen, så vi punkterede og måtte vi køre
omkring otte kilometer på et fladt baghjul. Det kostede os
mindst et minut i tabt tid, forklarede Lasse Karlshøj
efterfølgende.
Lasse Karlshøj og Ole Frederiksen deltog sammen med otte
andre hold i RC4-klassen i det samlede felt, som talte 54
startende biler.
Selv om Lasse Karlshøj holdt lidt igen, var han og Ole
Frederiksen dog til tider flyvende, så der var ingen fare
for at få parkeringsbøder. (Foto: Lars Krone)
Tre hjul er nok, når Lasse Karlshøj skal have vredet sin
Rally4-bil omkring et skarpt hjørne. (Foto: Lars Krone)
Efter 12 hastighedsprøver med en samlet længde på godt
134 kilometer asfaltveje sluttede det danske hold i deres
Peugeot 208 Rally4 på en femteplads i RC4-klassen og som
nummer 16 i det samlede klassement.
14 af de startende biler udgik undervejs, heraf var de tre
fra RC4-klassen. Det ene hold knækkede en drivaksel, et
andet havarerede og det tredje rullede med bilen, så en
tredjedel af klassens deltagere satsede for hårdt.
- Måske jeg var lidt pivet, men jeg har ikke erfaring nok
til at give den fuld gas hele vejen fra start til mål i et
rally som dette. Til gengæld kom vi i mål med et
fornuftigt resultat, og det er jeg tilfreds med, pointerede
Lasse Karlshøj, som havde en solid støtte i den rutinerede
Ole Frederiksen.
- Det klikkede mellem os lige fra starten, og det var godt i
et rally, som var meget mere krævende end Rallye Sulingen,
som jeg kørte tidligere på året. Saarland-Pfalz var et
sindssygt godt rally, pointerede Lasse Karlshøj, der glæder
sig til at få sin vante co-driver Isabell Kvick fra Maribo tilbage
i rallybilen efter at både han og hun nu har overstået
deres eksaminer.
Undertiden var det nødvendigt at gå i luften uden at vide,
hvad der ventede ved landingen. (Foto: Lars Krone)
En stor sten ødelagde chancen for en slutplacering i
RC4-klassens Top-3. Men på to af de 12 prøver var Lasse
Karlshøj tredjehurtigst i klassen. (Foto: Lars Krone)
Efter sommerpausen er det planen, at han og Isabell starter
i den fjerde runde i den hjemlige DSR-mesterskabsturnering
Rally Jylland i Juelsminde.