DET FEDESTE OG SVÆRESTE RALLY
, som Jan Petersen/Stoholm og Mads
Dalsager/Solberg (JP Racing) nogensinde har deltaget i, tekniske
svære prøver, på de smalle asfaltveje (Gedestier) omkranset
af vinstokkene, og ryger du ud over skrænterne, så er tøjet
umoderne inden man rammer bunden!
ADAC Rally Mittelrhein, ved byen Föhren,
og området I Eifelbjergene i Mosel regionen har tidligere lagt
asfalt til mange VM-rallyer, og af mange betegnet som de sværeste
prøver, det kunne både Jan og Mads bekræfte efter notekørslen.
Rallyet strakte sig over to dage, lørdag
og søndag, og notekørsel og shakedown var om fredagen, desværre
kørte JP Racing ikke shakedown, og det ville have været den
perfekte optakt til løbet. For lige at få prøverne ind under
huden, mærke prøvernes layout, og få fornemmelsen for både
Jan og Mads, altid rart lige at få rytmen ind i kroppen under
en shakedown. Men der var fuld optaget på listen til shakedown,
da de tilmeldte sig løbet.
HELDIGVIS blev vejret bedre end
forudset, og lørdagens prøver var virkelig teknisk svære, både
for kører og codriver, at finde rytmen og grænsen til limit,
men fedt at være helt 'brugt' ved mål på en prøve, det var både
Jan og Mads.
SERVICETEAMET, Poul Sevelsted og
Jakob Pedersen m.fl. holdte teamets stabile og hurtige Skoda
Fabia R5/Max kørende, den bil kører så godt og er så stabil.
Der var knap 100 tilmeldte biler, og
Jan og Mads kører med i Germany DRM Trophy, hvor chaufføren af
bilen skal være fyldt de 40 år.
Der var 8 tilmeldte danske
mandskaber, og det gav en hjemlig stemning, sammen med de dansk
rallyfans, det var virkelig fedt at være en del af.
Der blev kørt 6 prøver om lørdagen,
3 forskellige, og det var prøver fra øverste hylde, både målt
på sværhedsgraden og udfordringen, det krævede 100 procent
fokus, ellers var det over and out.
Der var kun problemer i kategorien
småting med bilen, men alle de fede hårnålesving krævede
virkelig timing og den rette speed, for at kunne udføre dem som
i et Playstation spil, det var lettere sagt end bare gjort.
Søndagens prøver var også gode,
men lettere at køre end lørdagens prøver, men stadig svære målt
op mod danske prøver, men det er også derfor JP Racing vil prøve
sådan et løb, både oplevelsen og løbenes sværhedsgrad, det
sætter mandskabet i rallybilen på svære prøver, og det er en
del af oplevelsen.
EFTER 12 PRØVER af høj/svær
karakter, store oplevelser, og sportsligt det fedeste JP Racing
nogensinde har prøvet, blev de samlet 2'ere i Germany DRM
Trophy og 16'er generelt i rallyet.
OG DET var Jan Petersen/Stoholm godt
tilfreds med, udtalt inden de 12 timers tur retur i rallybussen
med Google Maps rettet mod destination Stoholm – Danmark.
|