KARLSHØJ
OG KVICK
TOG FØRERTRØJEN PÅ
I RALLYE SULINGEN
Men
var tilfredse med en andenplads - og skifter fokus fra det tyske
til danske rallymesterskab
Det
gik stærkt på smalle veje og militære områder syd for Bremen,
da Lasse Karlshøj og Isabell Kvick, Ejby/Maribo, førte sig frem
i den godt 145 kilometer lange tyske mesterskabsrunde ADAC
ACTRONICS Rallye Sulingen.
Lasse
Karlshøj og Isabell Kvick gav alt hvad de og den forhjulstrukne
Rally4-bil havde at byde på og sluttede som nummer 18 generelt ud
af 82 startende biler
I
deres Peugeot 208 Rally4 dominerede de RC4-klassen på to af
rallyets 11 hastighedsprøver, var andenhurtigst på to andre prøver
og tredjehurtigst på tre prøver. Bortset fra to prøver
var de i RC4-klassens Top-5 på samtlige hastighedsprøver. Efter
den første sektion i rallyet var det danske talenthold på en
samlet tredjeplads i deres klasse.
-
Bilen kørte perfekt, og vi havde farten til at være med i Top-5.
Der var bare et par steder, hvor det mislykkedes, fastslog Lasse
Karlshøj efterfølgende og forklarede, hvad der gik galt.
De
tre første prøver blev kørt om fredagen, og resten den følgende
dag. På den 14,75 kilometer lange Staffhorst-prøve, den syvende
i rækken, skulle den danske duo køre en note beskrevet som en
"venstre 4, der lukker", men den lukkede mere skarpt,
end Lasse Karlshøj var forberedt på.
-
For at undgå en grøft, valgte jeg at køre en omvej ud over en
mark og vende for at komme tilbage på sporet. Dét kostede lidt
ekstra tid, lød forklaringen.
Da
en eksamen kommer i vejen for deltagelse i et kommende tysk
mesterskabsløb, har Karlshøj og Kvick besluttet at skifte fokus
og koncentrere sig om opgøret i Dansk Super Rally 2024. Her er de
på vej mellem betonmurene på Libenau-prøven på det militære
område
På
den 19,48 kilometer lange Barenburg-prøver missede han et
bremsepunkt, så bilen endte med at gå i stå, og det tog lidt
tid, før han fik genstartet motoren.
-
Det kostede os nok mellem 12 og 15 sekunde og dermed også
en førsteplads, men ellers gik det fint resten af vejen. Vi var på
grænsen af det mulige, tilføjede han.
Fire
af rallyets 11 hastighedsprøver blev kørt på det militære område
ved Sulingen, snævre strækninger som flere steder er omgivet af
høje betonmure, så der var ikke plads til fejl.
-
Vi lærer hele tiden og er tilfredse med vort resultat i Sulingen,
fastslog Lasse Karlshøj, der sammen med Isabell Kvick sluttede på
en samlet andenplads blandt 16 deltagere i RC4-klassen og som
nummer 18 generelt ud af 82 startende biler i feltet, der bl.a.
talte 20 kraftfulde 4-hjulstrukne Rally2- og R5-biler.
Tidligere
i år har Karlshøj og Kvick deltaget i det belgiske Rallye van
Haspengouw, det tyske Rallye Erzgebirge og i Rally Yding (Den første
runde i Dansk Super Rally) og hver gang er de sluttet med en flot
andenplads.
Lasse
Karlshøj og Isabell Kvick sluttede i Sulingen på en andenplads
blot 18,8 sekunder efter de tyske klassevindere Tom Kässer og
Stephan Schneeweiss, ligeledes i en Peugeot 208 Rally4.
Da
den medicinstuderende Lasse Karlshøj medio juni skal til eksamen,
er han og Isabel Kvick afskåret fra at stille til start i det
kommende Rallye Mittelrhein, som tæller til det tyske mesterskab,
har de besluttet at skifte fokus, så i stedet for det tyske
mesterskab, vil de nu koncentrere sig om det danske mesterskab i
rally; Dansk Super Rally. Den næste runde køres den 25. maj i Sønderjylland
omkring Aabenraa.
|