TEAM HYLLINGE RACING, OPTUR AFLØST AF NEDTUR

 

 

ET velforberedt team mødte op til DM2/DSR2/Rally Vestsjælland, så tæt på hjemmebane som næsten muligt.

 

 

Klubberne SAS og KOM havde slået pjalterne sammen, og lavet et virkelig godt rally, med 150 kilometer hastighedsprøver, 16 prøver, hvoraf de 6 (3 forskellige) blev kørt om lørdagen omkring Kalundborg, de resterende 10 (5 forskellige) blev kørt om søndagen omkring Sorø og Slagelse, søndag var service i hjertet af Sorø, med fantastisk vejr og med mange tilskuere.

 

JOHN ’LODSEN’ Frederiksen/Herlufmagle og codriver Brian ’Lille’ Larsen/Fuglebjerg havde troen på et topresultat, da BMW’n virkede i topform, og på servicepladsen hos Glad i Kalundborg om lørdagen var humøret i teamet i top.

Kelleklinte, Vollerup/Kallerup Bakkevej og Favrbo, legendariske prøver omkring Kalundborg, som John har kørt i alverdens udgaver, og som stadig er fantastiske prøver.

 

JOHN LODSEN, ’Vi startede lidt dårligt ud på prøve 1, da vi åbenbart ikke havde lavet vores noter godt nok, men vi kom i gang, og game planen var at hæve tempoet, løbet var langt, og der skulle også køres en smule taktisk’.

 

SØNDAG var der så service i Sorø bymidte, og der skulle køres 5 forskellige prøver, to gange hver, teamet var klar på attack, men ikke på en hurtig exit.

 

 

 

PÅ SØNDAGENS FØRSTE HASTIGHEDSPRØVE skete det så, under tophastighed kom der rystelser fra transmissionen, HVAD VAR DET, koblingen var død, og TEAM Hyllinge Racing var ude af DM2, inden det rigtigt skulle have været sjovt.

 

RALLY er fyldt af opture og nedture, men nedturene tager hårdere på en, det kunne ses og mærkes, men teamet tog hurtigt hjem på rallyværkstedet i Hyllinge, og fik inspiceret skaderne.

 

 

DER ER ALTID en grund til når materiel går i stykker, også denne gang, men en ny og bedre kobling er på vej fra Köhler Racing i Sverige, en kobling som allerede burde have været i den krasbørstige BMW, så var de ikke udgået til DM2.

 

/Allan POST

 


 

Hit Counter