Boisen Motorsport Vinder i Rallye Sulingen

Tre fantastiske dage i Tyskland

Det er ved at vre nogle r siden at Kim Boisen og Dan Johannsen har siddet i rallybilen i tre dage i trk. Torsdag blev der krt Shakedown, en prve der kunne kres flere gange for at teste om alle timerne i vrkstedet de sidste 14 dage havde bret frugt. BMW n krte som et urvrk, takket vrende det super serviceteam hos Boisen Motorsport.

Fredag aften skulle der kres 3 prver, 2 gange p IVG-Gelnde og en by prve i Sulingen industriomrde. Vejrguderne lovede regn fredag aften.. masser af regn! Men efter teamet havde studeret forskellige vejrprognoser, valgte de at satse p mellem hrde slicksdk. Desvrre vltede regnen ud af skyerne lige inden start p by prven og Boisen Motorsport taber over et minut til konkurrenterne.. Ikke den bedste start p rallyssonen.. Men!

Her til sidst, kan du lse lidt historie om det legendariske IVG- Gelnde.

Kim Boisen og Dan Johannsen p den regn fyldte by prve i Rallye Sulingen

 

Lrdag med frisk halm i trskoene

Lrdag var Kim Boisen og Dan Johannsen klar med frisk halm i trskoene, og meget opsat p at vi ville gre alt for at indhente det tabte. Og efter en helt fantastisk dag og 8 hurtigste tider ud af 8, kunne de lade og hylde som vinder af klassen.

Den mest fantastiske prve

Det var mega dejligt at komme ind p IVG prven igen. Det er en prve hvor alt ligner hinanden s det er umulig at huske noget som helst. Inde p omrdet er der tt bevokset skov og kun meget f sving men kan se igennem, s man krer nsten i blinde. Her skal der laves nogle rigtig gode noter, anden kreren er virkelig p arbejde, men at kre 100 % efter hvad der bliver sagt, er rigtig rally og giver en super fed flelse nr det bare spiller. Bilen krte bare som den skulle, der er stadig en del at finde i kreegenskaber. Nr jeg(Kim Boisen) engang lrer at skifte gear (hvis motoren da ikke springer i luften inden), s har vi virkelig flesen af, at vi har en virkelig god bil.. Fortller en super glad Kim Boisen

Kim Boisen og Dan Johannsen vinder med teamet i Rallye Sulingen

 

Jeg kan kun sige, det er s super fedt, at publikum bare str og jubler nr de ser BMW n kommer sidelns gennem svingene.. FedtJ.. smiler Dan Johannsen

 

Vi ses derude

Boisen Motorsport

 

Historie om IVG Gelnde

Men hvad er det for en mystisk om dette IVG-sted? Frst og fremmest er der stort set lukket for tilskuere p grund af den akutte risiko for brand og ulykker. Kun de frste meter m der ses p, resten af ​​det omkring 900 hektar store skovareal er forbeholdt Rallykrerne og officials. Og hvorfor sdan et teater organiseret omkring det?

Tilbageblik til 1939. Krigsfanger, tvangsarbejdere og de indsatte i en arbejdsuddannelseslejr blev rekrutteret af Eibia GmbH til at etablere en gigantisk krudtfabrik i Liebenau. Ejendommen hertil var p det tidspunkt stadig i vid udstrkning ejet af slotsherren p Eickhof, major Eduard von Eickhof-Reitzenstein, der afstod ejendommen til krudtfabrikanterne for 3.160.207 rigsmark.

392 bygninger blev opfrt p stedet ved krigens afslutning, 21 af dem under jorden! Sidstnvnte isr til nitroglycerinproduktion. Over 40.000 tons pulver forlod stedet under krigen. De overjordiske bygninger var beplantet med trer og buske, s de ikke kunne ses fra luften. Og et andet trick blev udtnkt for fjendens fly: Nogle bygninger blev skabt som normale beboelsesbygninger, s det ttte netvrk af stier p stedet s ud, som om de kun var forbundet med et boligomrde.

Og dette netvrk af stier har det hele.. Et 42 kilometer langt jernbanenet krydser 84 kilometer gader og baner! Et paradis for en speciel scene. Selv i dag. For selvom sprnghovederne til V1 krydsermissilerne blev produceret p stedet, var hele anlgget fuldstndig sknet for luftangreb under krigen.

Ikke desto mindre har noget ndret sig p stedet siden krigens afslutning. Historien om "Karl-vrket" i hurtig rkkeflge: 1945 besat af briterne og omdannet til et ammunitionsopsamlingssted. I 1947 blev produktionsfaciliteterne nedlagt og eksporteret til andre lande, der havde behov for vbenproduktion. 7.940 tons materiale blev fjernet fra stedet. Bygningerne blev stort set bevaret, kun nitroglycerinlagrene blev sprngt i luften.

I september 1951 gik stedet til den nuvrende ejer, industriudnyttelsesvirksomheden IVG. Siden har de administreret, lejet og udlejet pladsen. Dels til Bundeswehr, dels til Dynamit Nobel AG, eller ogs til delstatsindsamlingsstedet i Niedersachsen for radioaktivt affald.

Hber du begynder at indse, hvorfor enhver rallyfan ikke bare skal vandre gennem skoven med trkul og en lighter, ikk? Isr da der stadig opbevares fyrvrkeri i bygningerne den dag i dag. En bombestemning ville vre garanteret!

Men som rallykrer.. Det fedeste omrde for at krer rally..

 

Hit Counter